CONTRACT – CADRU
de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie si a serviciilor de calatorie asociate, precum si a serviciilor de calatorie de sine-statatoare
Nr. ………. din …………..
Părțile contractante:
- A) S.C. Adventure Unfiltered SRL, cu sediul social în Gheorghe Ioachim nr. 5 , lotul 1, cam. 5, sector 5, București, înregistrată în Registrul Comerţului sub nr. J40/4039/2019, CUI: 40850370, având cont bancar nr. RO11BTRLRONCRT0493786301 (cont lei) și cont bancar nr. RO58BTRLEURCRT0493786301 (cont euro) deschis la Banca Transilvania, pentru agenția de turism organizatoare cu activitatea exclusiv online, WILD ROMANIA, cu punct de lucru Str. Gheorghe Ioachim nr. 5 , lotul 1, cam. 5, sector 5, București, titulară a licenței de turism nr. 1842/07.05.2019 și a brevetului de turism 22295 din 30.10.2012, număr telefon de urgență ………. sau …………., reprezentată legal de către Radu Florin Silviu, în calitate de administrator, denumită mai departe AGENȚIA
Şi
- B) ………., identificat cu CNP………….., Adresa: ………., telefon …………, denumit în continuare CĂLĂTORUL, pentru
………………
au convenit la încheierea prezentului contract.
- OBIECTUL CONTRACTULUI
Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenție a serviciilor de călătorie înscrise în oferta sau orice alt înscris anexat prezentului contract și eliberarea documentelor de plata și călătorie, indiferent dacă acestea sunt pachete, servicii de sine stătătoare sau servicii asociate.
………………. (Descrierea evenimentului)
***NOTA: Ordinea obiectivelor si structura programului se pot schimba in functie de situatiile speciale aparute pe parcursul turului si de timpii efectivi pe care ii avem la dispozitie.
*** Programul de zbor si programul din ……. pot suferi modificari in functie de situatiile aparute si de contextul epidemiologic actual (insa fara a se rezuma la acestea) fara o notificare prealabila si nu obliga Agentia la penalitati, rambursari sau despagubiri acordate calatorului!
Tarif/ persoana: ………… (loc in camera dubla/tripla, taxe incluse)
- Supliment camera single: …………
Program de zboruri in momentul acceptarii contractului de catre calator:
………………..
*** Agentia nu este raspunzatoare pentru eventuale schimbari ale programului de zbor iar acestea nu ii pot fi imputate sub nicio forma de catre Calator. Ca urmare a modificatii programului de zbor Agentiei nu ii pot fi solicitate despagubiri, penalitati sau rambursari. Prin plata avansului confirmati ca ati luat la cunostinta si ca ati acceptat toate conditiile de mai sus.
*** Agentia nu este raspunzatoare de intarzierile aparute in programul de zbor al avioanelor si nici de ratarea conexiunilor garantate sau nu de catre companiile aeriene
SERVICII INCLUSE:
………………………..
SERVICII NEINCLUSE:
………………………
Pretul biletelor de intrare si/sau al excursiilor optionale pot suferi modificari in functie de partenerii locali. Prin urmare, aceste modificari sunt independente de Agentie si nu ii pot fi imputate sub nicio forma de catre Calator.
GRUP MINIM: …. persoane. In cazul in care numarul minim de participanti nu este intrunit Agentia are dreptul de a anula programul. Întreg programul este derulat și susținut prin intermediul proiectului nostru Fabrica de Aventura: https://www.fabricadeaventura.ro
Hotelurile unde vom fi cazati sau variante similare in functie de disponibilitate:
………………..
CONDIȚII FINANCIARE:
- ………./pers avans la rezervare
- Integral cu …zile înainte de plecare
În cazul nerespectării termenelor de plata, organizatorul își rezervă dreptul de a anula rezervarea.
***Atentie. Oferta este valabila doar in momentul inscrierii deoarece pot aparea fluctuatii mari la pretul biletului de avion. Pentru eventualele modificari ale pretului excursiei se va face actualizare in eveniment ori de cate ori este nevoie. Pentru a ne lua toate masurile de siguranta confirmati pretul in momentul inscrierii. Termenul achitarii avansului dupa primirea contractului pe email este de 48 de ore.
CONDITII DE CALATORIE IN …………… IN CONTEXTUL SARS COV 2:
…………..
Aceste conditii se pot modifica in orice moment fara o notificare prealabila din partea agentiei sau a autoritatilor statelor. Agentiei nu ii pot fi solicitate despagubiri, penalitati sau rambursari in cazul modificarii conditiilor enumerate. Prin plata avansului confirmati ca ati luat la cunostinta si ca ati acceptat toate conditiile de mai sus.
CONDITII DE REVENIRE IN ROMANIA:
……………
Aceste conditii se pot modifica in orice moment fara o notificare prealabila din partea agentiei sau a autoritatilor statelor. Agentiei nu ii pot fi solicitate despagubiri, penalitati sau rambursari in cazul modificarii conditiilor enumerate. Prin plata avansului confirmati ca ati luat la cunostinta si ca ati acceptat toate conditiile de mai sus.
CONDIȚII DE ANULARE / PENALIZARI:
-
- …… EUR/pers pentru anulare după efectuarea platii avansului si a rezervarii plus contravaloarea tuturor serviciilor suplimentare rezervate si platite de agentie catre terti
- 100% în caz de anulare cu mai puțin de 30 de zile înaintea plecării
- 100% in cazul imbolnavirii de COVID 19 in lipsa unei asigurari storno si medicala incheiata inainte de excursie
- In cazul unor evenimente neprevazute precum inchiderea granitelor ……… sau orice alte bariere sau impedimente aparute din cauza epidemiei/pandemiei, a starii de razboi, sau a oricaror alte motive ce nu pot fi controlate de catre Agentie si imputate acesteia, contravaloarea biletelor de avion si a tuturor celorlalte servicii ce formeaza pachetul turistic poate fi recuperata doar in urma returnarii contravalorii acestora Agentiei de catre operatorul de zbor sau de catre prestatorii serviciilor turistice incluse in pachet (cazare, activitati, transferuri etc). Agentia nu va returna costul biletelor de avion si a serviciilor turistice ce formeaza pachetul turistic pana cand contravaloarea acestora nu este recuperata integral de la compania aeriana si/sau prestatorii de servicii turistice ai pachetului turistic (agentie locala, hotel, transportator, etc).
- In cazul de modificari ale legislatiei specifice ce reglementeaza cadrul legal turist/companie aeriana, precum si in cazul politicilor anumitor companii aeriene (in special in afara UE dar fara a se rezuma la acest exemplu), compania aeriana poate impune vouchere sau portofele electronice ca modalitate alternativa pentru rambursarea contravalorii biletelor de avion, caz in care calatorul isi asuma acest lucru si nu va avea nicio pretentie din partea Agentiei de returnare a contravalorii sub forma de numerar (cash) a biletului de avion.
- In cazul intrarii ………. pe lista tarilor ce presupun carantinarea la domiciliu sau in orice alta institutie medicala sau centru de plasament bolnavi COVID la intoarcerea pe teritoriu Romaniei, excursia nu se anuleaza atata timp cat granitele celor doua tari raman deschise si implicit, in caz de renuntare ca si alegere personala, nu se va putea recupera contravaloarea excursiei.
- Plata avansului mentionat in prezentul contract sau plata integrala a contractului presupune acceptarea si asumarea acestuia in intregime
- Conditiile de calatorie in ….., precum si orarul de zbor al companiei aeriene se pot modifica in orice moment, iar cele enumerate in contract in momentul primirii acestuia se refera la conditiile prezente. Agentiei nu ii poate fi imputata orice modificare a conditiilor de calatorie sau a aparitiei unor restrictii ce pot duce la nerealizarea programului.
- In cazul oricaror evenimente neprevazute ce pot aparea inainte de efectuarea calatoriei, evenimente independente si externe Agentiei care fac imposibila realizarea pachetului turistic precum razboaie si conflicte armate, sanctiuni politice si economice cu impact major asupra unor state, falimentul structurilor de cazare, falimentul agentiilor turistice locale, falimentul prestatorilor de servicii locali, incendii, cutremure si orice alte fenomene naturale ce pot provoca distrugerea unitatilor de cazare, infrastructurii, , etc – insa fara a se rezuma la acestea – Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru aceste evenimente si nu i se pot cere despagubiri, penalitati sau rambursari sub nicio forma.
- Pentru orice intentie manifestata care respecta toti termenii generali ai contractului de a face adaugari, modificari sau imbunatatiri si care pot fi aduse pachetului turistic achizitionat in fara a incalca in vreun fel termenii generali stabiliti prin contract, Calatorul trebuie sa anunte agentia cu maxim 14 zile inainte de efectuarea propriu-zisa a calatoriei, orice solicitare cu mai putin de 14 zile inainte de calatorie nemaiputand fi luata in considerare (exemplu: inlocuirea unuia dintre participanti suportand penalizarile aferente, modificari privind structura bagajului, alegerea unui loc preferential in avion, etc).
- Chiar daca in buna desfasurare a contractului pot aparea situatii neprevazute ce ne exonereaza de orice fel de raspundere fata de dumneavoastra, dorim sa va anuntam ca vom face tot posibilul pentru rezolvarea situatiilor astfel incat sa obtinem la sfarsit un rezultat pozitiv
IMPORTANT! Asigurare Medicală și Storno
Pachetul dumneavoastră nu include asigurare de călătorie (medicala si storno), dar este obligatoriu să o încheiați.
Documente necesare:
Documentele de care aveți nevoie pentru călătorie sunt următoarele: ……………….
Pasageri:
…………..
- PREȚUL CONTRACTULUI ȘI MODALITĂȚILE DE PLATĂ
2.1. Preţul contractului este de ………….. şi include TVA.
2.2. La incheierea contractului, condiţiile de plată sunt următoarele:
Avans – ……….
Scadenta finala – …………
2.3. Factură va fi achitată în moneda în care a fost emisă (RON, EUR sau USD). Pentru plata în orice altă moneda decât în EURO, se adaugă un comision de risc valutar de 2% față de cursul afișat de BNR în ziua plății. Cursul de schimb BNR poate fi consultat pe www.bnro.ro
2.4. Plata se poate face prin depunere la orice sucursală Banca Transilvania sau prin transfer din contul călătorului
2.5. Nu se acceptă pentru plata vouchere sau tichete de vacanță
2.6. Toate comisioanele bancare sunt suportate de călător.
2.7. În cazul plății prin transfer bancar, plata se consideră a fi efectuată în momentul în care suma transferată a intrat în contul Agenției. Dacă suma transferată nu ajunge în contul Agenției în termenul standard al băncii emitente, Agenția anunță Călătorul și acesta este obligat să refacă transferul.
2.8 Agenția își rezervă dreptul de a anula rezervările pentru care sumele nu sunt încasate la timp (termen de plata a avansului de 48 de ore din momentul solicitarii rezervarii)
2.9 În cazul depășirii termenului de plată se aplică majorări de întârziere, reprezentând 0,5% zi din valoarea neachitată.
2.10 Locurile se rezervă doar după ce banii de avans sunt vizibili în contul Agenției.
2.11 Prețul pachetului este unul dinamic și ține cont de scumpirile furnizorilor de servicii turistice incluse în pachet: ex. bilete de avion. Prețul final al pachetului este cel comunicat în momentul înscrierii și este valabil 48 de ore de la primirea pe email a facturii și a contractului.
III. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI
3.1. Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situații:
- a) în momentul semnării lui de către călător sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii de călătorie, inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice;
- b) în momentul în care călătorul primește pe email contractul și factură pentru avans și efectuează plata solicitată în documente pentru rezervarea locului
3.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția călătorului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenției, pagină de Facebook, sau alte mijloace de comunicare electronică, obligația de informare a călătorului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de Agenție, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a serviciilor de călătorie.
3.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a serviciilor de călătorie înscrise în documentele de călătorie.
3.4. Contractul încetează de drept dacă Agenția nu poate confirma serviciile contractate și returnează integral și imediat suma încasată.
3.5 In cazul restrictiilor sau blocajelor provocate de virusul SARS COV 2 si a incapacitatii Agentiei de a mai putea organiza turul.
- DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI
4.1. Înainte de asumarea de către călător a unui contract privind pachetul de servicii de călătorie sau a oricărei oferte corespunzătoare, agenția de turism organizatoare și agenția de turism intermediară, atunci când pachetul este vândut prin intermediul acesteia, furnizează călătorului informațiile standard prin intermediul contractului precum și următoarele informații, dacă acestea sunt aplicabile pachetului: a) principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie; b) denumirea comercială și sediul social ale agenției de turism organizatoare; c) prețul total al pachetului, inclusiv taxele; d) modalitățile de plată; e) numărul minim de persoane necesar pentru ca serviciile din pachet să poată fi executate; f) informații generale despre cerințele legate de pașaport și vize; g) informații privind posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea executării pachetului; h) informații privind asigurarea facultativă sau obligatorie
4.2 Informațiile furnizate călătorului sunt parte integrantă a contractului privind pachetul de servicii de călătorie și nu pot fi modificate decât prin acordul explicit al părților contractante. Înainte de încheierea contractului privind pachetul de servicii de călătorie, agenția de turism organizatoare și, după caz, agenția de turism intermediară transmit călătorului toate modificările cu privire la informațiile precontractuale într-un mod clar, inteligibil și bine evidențiat.
4.3 Dacă agenția de turism organizatoare și, după caz, agenția de turism intermediară nu au îndeplinit cerințele în materie de informare cu privire la comisioanele, tarifele, penalitățile de încetare sau alte costuri suplimentare înainte de încheierea contractului privind pachetul de servicii de călătorie, călătorul nu suportă respectivele comisioane, tarife, penalități de încetare sau alte costuri.
4.4 La încheierea contractului privind pachetul de servicii de călătorie sau ulterior, fără întârzieri nejustificate, agenția de turism organizatoare sau agenția de turism intermediară pune la dispoziția călătorului un exemplar sau o confirmare a contractului in format fizic sau digital
4.5 Contractul prezintă întregul conținut al acordului, precum și cerințele speciale ale călătorului pe care agenția de turism organizatoare le-a acceptat. Ele trebuie să apară în contract ca fiind ferm confirmate sau ca preferință transmisă către furnizori, care le vor oferi în funcție de disponibilitatea la fața locului.
4.6 Agenția de turism organizatoare este răspunzătoare pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract, cu exceptia situațiilor în care:
- a) Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează călatorului;
- b) Neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv situatiile provocate de VIRUSUL SARS COV 2 si masurile implicite adoptate de tari, dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice, neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate călatorului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specific sau a restrictiilor generale sau personale impuse de autoritati cu privire la limitarea accesului turistilor in tara;
- c) Neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.
4.7 În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă servicii de cazare și masă, Agenția de turism organizatoare este răspunzătoare pentru corectiutudinea rezervării (perioadă, tip de masa, tip de cameră, număr de pasageri, clasificare oficială în conformitate cu STANDARDELE LOCALE), dar nu și pentru serviciile oferite la fața locului de către hotel sau pensiune (calitate masă, curățenie cameră, rapiditate check in etc). În această situație, călătorul depune o plângere scrisă la receptia hotelului, iar OBLIGATIILE Agenției SE REZUMA LA ASISTENTA SI CONSILIERE. Agentia nu este raspunzatoare deasemenea pentru calitatea mancarurilor servite pe intreaga perioada a sejurului/calatoriei, neputand controla in vreun fel acest aspect. Aceste riscuri sunt asigurate de ASIGURAREA MEDICALA DE CALATORIE.
4.8 În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale aeriană sau a unui serviciu de călătorie de sine stătător, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic sau pentru anularea curselor ca urmare a restrictiilor impuse de autoritati din cauza pandemiei SARS COV 2. Pentru aceste întârzieri sau anulari, compania aeriană este obligată să asiste turiştii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, BILETUL DE AVION REPREZENTAND CONTRACTUL INTRE PASAGER SI TRANSPORTATOR.
4.9 În cazul pachetelor de servicii care includ și transport, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.10 Agenția organizatoare este obligată să acorde asistență în cazul în care călătorul se află în dificultate, inclusiv în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
4.11 Agenția de turism organizatoare are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru asistență în cazul în care călătorul este cel care a provocat situația de dificultate în mod intenționat sau din propria neglijență. Comisionul nu depășește în niciun caz costurile efective suportate de agenția de turism organizatoare.
4.12 Agenția de turism este răspunzătore pentru orice erore cauzată de defecțiuni tehnice din sistemul de rezervare care îi sunt imputabile și, în cazul în care a fost de acord să organizeze rezervarea unui pachet sau a serviciilor de călătorie care fac parte din serviciile de călătorie asociate, pentru erorile comise în timpul procesului de rezervare.
4.13 Agenția de turism nu este răspunzătore pentru erorile de rezervare imputabile călătorului sau cauzate de circumstanțe inevitabile și extraordinare.
4.14 În cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei unităţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa călătorul. Această informare trebuie făcută, acolo unde acest lucru este posibil, cu cel puțin 15 de zile înainte de începerea executării pachetului (doar daca este posibila respectarea termenului de 15 zile).
4.15 Agenţia poate modifica preţul contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ ale contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii contractat. Această informare trebuie făcută, acolo unde acest lucru este posibil, cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. Această majorare nu poate fi mai mare de 8%.
4.16 În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, agenția de turism organizatoare este constrânsă să modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie sau propune să mărească prețul pachetului cu mai mult de 8%, călătorul are posibilitatea ca, într-un termen rezonabil specificat de Agenție, să accepte modificarea propusă sau să înceteze contractul fără a plăti vreo penalitate de încetare.
4.17 În cazul în care modificările aduse contractului de călătorie prevăzute au drept consecință scăderea calității sau a costului pachetului, călătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului.
4.18 În cazul în care, după începerea călătoriei, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
- a) să ofere călatorului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
- b) să restituie călatorului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
- c) în cazul în care nu pot fi oferite călatorului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al calatorului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta și, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4.19 În cazul schimbării cazării, se consideră a fi serviciu alternativ corespunzător pentru continuarea derulării pachetului oferirea cazării în aceeași locație, în cea mai apropiată variantă față de cea rezervată inițial, de aceeași clasificare oficială și cu aceleași servicii de masă.
4.20 Călătorul poate respinge serviciile alternative propuse doar în cazul în care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit prin contract sau reducerea de preţ acordată este inadecvată.
4.21 În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism organizatoare a omis să o remedieze într-un termen rezonabil stabilit de către călător, acesta poate înceta contractul
privind pachetul de servicii de călătorie fără plată unei penalități de încetare și, după caz, poate să ceară, reducerea prețului și/sau despăgubiri.
4.22 Agenția de turism organizatoare poate înceta contractul privind pachetul de servicii de călătorie și poate oferi călătorului rambursarea completă a tuturor plăților efectuate pentru pachet, dar nu este răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri suplimentare, în unul dintre următoarele cazuri:
- a) Numărul de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim stabilit în contract, iar agenția de turism organizatoare îl înștiințează pe călător cu privire la încetarea contractului în termenul stabilit în contract, dar nu mai târziu de:
- b) (i) 20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de 6 zile; (ii) 7 zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între 2 și 6 zile;
(iii) 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puțin de 2 zile;
- c) Agenția de turism organizatoare nu poate executa contractul din cauza unor circumstanțe inevitabile și extraordinare și înștiințează călătorul cu privire la încetarea contractului, fără întârziere și înainte de începerea executării pachetului.
4.23 Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia.
4.24 Pentru excursiile opționale oferite de partenerii locali, rezervarea se face de la momentul plasării comenzii, dar aceasta nu garantează că excursia se va efectua. Partenerul local poate decide, din motive independente de el, anularea excursiei. În această situație, banii sunt returnați integral și imediat turiștilor. Dacă decideți să rezervați local o altă excursie, cu o altă companie, care nu are nicio legătura cu agenția Wild Romania, toată responsabilitatea pentru buna organizare a excursiei revine companiei organizatoare. Dacă există diferențe de pret între suma achitată în țara si excursia nou rezervată, aceasta va fi suportată integral de client.
4.25 În cazul în care pachetul turistic include unul sau mai multe zboruri, cu orice tip de companie aeriană, Agenția nu este răspunzătoare pentru întârzierile sau anulările curselor de zbor prevăzute în program. Agenția poate hotări după situație, achiziționarea individuală de către fiecare turist a altor bilete de avion, astfel încât excursia să fie dusă la bun sfârșit și programul să se poată desfășura fără modificări majore, urmând că fiecare călător să recupereze prejeduciul pricinuit de cursele anulate, companiilor aeriene responsabile, Agenția neputând fi făcută responsabilă pentru aceste situații.
- DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CĂLĂTORULUI
5.1 în situația în care combinația de servicii de călătorie achiziționată este un pachet în înțelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, călătorii beneficiază de toate drepturile UE care se aplică pachetelor.
5.2 Călătorul poate adresa mesaje, cereri sau reclamații în legătură cu executarea serviciilor de călătorie în mod direct Agenției pe adresa de email office@fabricadeaventura.ro . Program de lucru L – V 10.00 – 18.00.
5.3 Călătorul are la dispoziție un număr de telefon de urgență disponibil 24/24. Pentru orice situație de urgența, inclusiv în afara orelor de program, călătorul poate apela numărul de telefon ……..sau numărul de telefon pus la dispoziție de la partenerii locali.
5.4 Călătorul primește toate informațiile esențiale cu privire la serviciile de călătorie înainte de încheierea contractului. Călătorul are obligația de a verifica corectitudinea informațiilor înscrise în contract. Agenția nu poate opera modificări, dacă acestea au fost semnalate dupa semnarea contractului sau confirmarea rezervărilor.
5.5 Călătorul primește o copie a contractului pe email. Călătorul are dreptul de a primi o copie pe suport hârtie în cazul în care contractul privind pachetul de servicii de călătorie a fost încheiat în prezența fizică simultană a părților.
5.6 Călătorul primește toate documentele esențiale cu privire la serviciile de călătorie înainte de plecarea în călătorie. Călătorul are obligația de a verifica corectitudinea informațiilor inscrise în voucher și documentele de
călătorie după ce au fost trimise și să semnaleze orice neconcordanță imediat, dar nu mai târziu de 48 de ore de la primirea documentelor, astfel încat modificările să se poată procesa în timp util. Călătorul este responsabil de eventualele costuri suplimentare ce survin în cazul erorilor din documente ce ar fi putut fi remediate dacă ar fi fost aduse la cunostința Agenției în timp util.
5.7 Călătorul este obligat să contacteze Agenția cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
5.8 În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de călători, condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.9 Călătorul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de călător ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.10 Călătorul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.
5.11 Călătorul poate transfera contractul privind pachetul de servicii de călătorie unei persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile contractului respectiv, după ce notifică agenția de turism organizatoare într-un termen rezonabil înainte de începerea executării pachetului, pe un suport durabil. Se consideră a fi transmisă într-un termen rezonabil notificarea cu cel puțin 7 zile înainte de începerea executării pachetului. Calatorul suporta absolut toate costurile generate de transferul pachetului.
5.12 Persoana care transferă contractul privind pachetul de servicii de călătorie și persoana căreia îi este transferat contractul răspund în solidar pentru achitarea soldului și a tuturor comisioanelor, tarifelor și altor costuri suplimentare generate de acest transfer. Biletele de avion emise în cadrul unui pachet se supun condițiilor companiilor aeriene, sunt nominale și, de obicei, acestea nu se pot transfera. În această situație, responsabilitațile agenției de turism se limitează la a informa corect călătorul despre condițiile de anulare sau transfer impuse de compania aerienă, dar nu poate interveni peste aceste condiții. În cazul achiziționării de servicii de cazare cu reduceri de tip Early Booking (sau similar), transferul serviciilor se face cu pierderea reducerii si recalcularea la tariful disponibil în momentul modificării.
5.13 În cazul în care Agenția face modificări asupra contractului iar călătorul le acceptă, se consideră că toate modificările au fost acceptate şi călătorul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.14 Călătorul are dreptul la o reducere a tarifului și/sau la plată unor despăgubiri pentru daune în cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător. Călătorul beneficiază de o reducere corespunzătoare a tarifului pentru orice perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepția cazului în care agenția de turism organizatoare dovedește că neconformitatea este imputabilă călătorului sau unuia dintre prestatorii pachetului de servicii, altul decat agentia (furnizori si operatori locali, etc).
5.15 Călătorul informează, fără întârzieri nejustificate, agenția de turism organizatoare în legătură cu orice neconformitate pe care o constată pe parcursul executării unui serviciu de călătorie inclus în contract. Agenția nu poate fi făcută responsabilă pentru nicio problema care ar fi putut fi rezolvată la fața locului dacă ar fi fost adusă la cunoștință în timp util.
5.16 Călătorul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
- a) anularea s-a făcut din cauza nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris călatorul în timpul permis legal;
- b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare)
- c) anularea s-a făcut din vina călătorului
- d) anularea s-a făcut din vină companiilor aeriene și a zborurilor întârziate sau anulate ale acestora, precum și în cazul în care companiile aeriere iau decizia desfintarii unor rute de zbor, sau modificarea configurației rutelor sau orarelor de zbor.
- e) anularea are loc ca urmare a restrictiilor cauzate de virusul SARS COV 2 si impuse de autoritati, sau ca urmare a incapacitatii Agentiei de a realiza partial anumite parti din programul pachetului turistic.
5.17 Călătorul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care călatorul beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.18 În cazul închirierilor de mașini, călătorul trebuie să aibă asupra lui document valid, permis de conducere valid și un card de credit (nu debit, embosat) valid.
5.19 Călătorul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie. În cazul în care hotelul solicită un depozit (sumă ce va fi returnată la sfârșitul sejurului, dacă nu au fost semnalate daune în cameră sau costuri suplimentare), acesta este, de asemenea, în grija călătorului. În cazul în care călătorul foloște și alte servicii față de cele inscrise în voucher, de exemplu dar fără a se limita la servicii SPA, parcare, minibar, room service, acestea sunt, de asemenea, în grija călătorului. Agenţia nu este responsabila pentru niciuna dintre aceste situatii.
5.20 Dacă călatorul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricăror altor servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/ denunţarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VI la momentul respectiv şi încheierea unui nou contract. În cazul în care călătorul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele călătorului în limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către turist.
5.21 Călătorul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenţia de turism sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar agenţia de turism nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
5.22 Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către călător a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele călătorului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, teste cerute de autoritati pentru diagnosticarea cu COVID 19 etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră si a Ministerului Afacerilor Interne. În cazul în care călatorul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare – enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.23 În cazul în care călătorul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, călatorul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.24 Toți turiștii care contractează pachetele Agenției de turism Wild Romania se obliga să respecte toate normele sanitare în vigoare și restricțiile în vigoare impuse de autoritățile statelor, regiunilor, orașelor sau localităților în care aceștia călătoresc prin intermediul agenției, în contextul SARS COV 2 / COVID 19, însă fară a se rezuma la acesta. Niciuna dintre aceste norme sanitare și restricții nu pot fi imputate agenției, Călătorul neputand face Agenția răspunzătoare pentru acestea și neputand solicita Agenției penalități, despăgubiri sau rambursări. Nerespectarea acestor norme sanitare de către Călător anulează contractul cu Agenția! Agentia nu este raspunzatoare pentru restrictii/limitari aparute in functie de statutul vaccinat/nevaccinat!
5.25 Prin acceptarea contractului Calatorul accepta ca Agentia sa utilizeze poze si materiale video efectuate pe parcursul excursiei, in care sunt prezenti Calatorul si participantii la excursie reprezentati in prezentul contract de catre Calator, in scop de promovare in diferite mijloace media si online.
5.26 Prin acceptarea contractului Calatorul isi asuma intrega responsabilitate pentru continutul bagajului pe care il poarta pe parcursul calatoriei (inclusiv la controlul de Securitate in aeroport). Agentia nu poarta nicio responsabilitate pentru continutul bagajului calatorului si nu va despagubi Calatorul de eventuale incoveniente datorate continutului bagajului (ex. Intarziere sau pierderea avionului din motive de control de Securitate).
5.27 Calatorul este responsabil sa urmeze instructiunile Agentiei pentru buna desfasurare a programului. Eventualele intarzieri si consecinte cauzate de Calator nu vor fi in responsabilitatea agentiei (de exemplu, dar nu se limiteaza la, pierderea avionului de catre Calator datorata intarzierii acestuia la imbarcare).
- RENUNȚĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI
6.1. În cazul în care călatorul renunţă din vina sa la pachetul de servicii de călătorie care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
-
- ………./pers pentru anulare după efectuarea platii avansului si a rezervarii plus contravaloarea tuturor serviciilor suplimentare rezervate si platite de agentie catre terti
- 100% în caz de anulare cu mai puțin de 30 de zile înaintea plecării
- 100% in cazul imbolnavirii de COVID 19 in lipsa unei asigurari medicale / storno incheiata inainte de excursie
- In cazul unor evenimente neprevazute precum inchiderea granitelor ……… sau orice alte bariere sau impedimente aparute din cauza epidemiei/pandemiei, a starii de razboi, sau a oricaror alte motive ce nu pot fi controlate de catre Agentie si imputate acesteia, contravaloarea biletelor de avion si a tuturor celorlalte servicii ce formeaza pachetul turistic poate fi recuperata doar in urma returnarii contravalorii acestora Agentiei de catre operatorul de zbor sau de catre prestatorii serviciilor turistice incluse in pachet (cazare, activitati, transferuri etc). Agentia nu va returna costul biletelor de avion si a serviciilor turistice ce formeaza pachetul turistic pana cand contravaloarea acestora nu este recuperata integral de la compania aeriana si/sau prestatorii de servicii turistice ai pachetului turistic (agentie locala, hotel, transportator, etc).
- In cazul de modificari ale legislatiei specifice ce reglementeaza cadrul legal turist/companie aeriana, precum si in cazul politicilor anumitor companii aeriene (in special in afara UE), compania aeriana poate impune vouchere sau portofele electronice ca modalitate alternativa pentru rambursarea contravalorii biletelor de avion, caz in care calatorul isi asuma acest lucru si nu va avea nicio pretentie din partea Agentiei de returnare a contravalorii biletului de avion sub forma de numerar / transfer bancar.
- In cazul intrarii …… pe lista tarilor ce presupun carantinarea la domiciliu sau in orice alta institutie medicala sau centru de plasament bolnavi COVID la intoarcerea pe teritoriu Romaniei, excursia nu se anuleaza atata timp cat granitele celor doua tari raman deschise si implicit, in caz de renuntare ca si alegere personala, nu se va putea recupera contravaloarea excursiei, penalizarea fiind de 100%.
6.2. Orice modificare adusă contractului, ca de exemplu, dar fără a se limita la, schimbarea hotelului la cererea călătorului, modificarea numelui pasagerilor, modificarea perioadei de sejur – se supune unei taxe de …….. EUR/rezervare ca taxă de procesare a solicitării. Aceste taxe se aplica peste cele notate la punctul 6.1 si se refera la taxa de procesare din partea agentiei Wild Romania, nu la penalizarile din partea furnizorilor.
6.3. În cazul în care călatorul a achitat un avans și nu se prezintă în termenul specificat în contract, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul călătorului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.
6.4 În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, călătorului i se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia, iar refuzul ambasadei nu obliga sau indatoreaza cu nimic Agentia.
6.5. Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6.1 se aplică şi în cazul în care călatorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.
6.6. Călatorul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii de călătorie la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6.7. Toate sumele menţionate la pct. 6.1 se vor reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii de călătorie achitat de turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de judecată.
VII. RECLAMAȚII
7.1. În cazul în care călătorul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii de călătorie (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor locali ai turoperatorului).
7.2 Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii de călătorie vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, călatorul va depune pe email: office@freeworlding.com o reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice călătorului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
7.3 Vor fi luate în considerare numai reclamatiile facute în nume personal.
7.4 Călătorul ia act și acceptă interdicția de a face publicitate negativă Agenției și serviciilor prestate de aceasta, fără ca procedura de înregistrare și solutionare a reclamațiilor prevăzută în capitolul VII să fi fost îndeplinită. Nerespectarea acestei prevederi dă dreptul Agenției să solicite instanței despăgubiri corespunzătoare prejudiciului suferit.
VIII. ASIGURĂRI
8.1. Călătorul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de acesta, pentru pachetele turistice proprii Agenției, în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției, la Societatea German Romanian Assurance S.A. cu sediul în București, str. Emil Garleanu nr. 11, Bl A8, Ap 49, sector 3, Bucuresti, telefon: 021.321.74.28, polita de asigurare seria IF-i nr: 3203 / 27.10.2021 valabila până la 29.10.2022
8.2 Pentru pachetele turistice ale altor touroperatori/organizatori, pentru care Agenția are doar rol de intermediar/ revânzător și nu de organizator, în cazul insolvabilității sau falimentului acestora, călătorul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de acesta de către societatea de asigurari la care organizatorul are încheiată polița de insolvabilitate.
8.3 Călătorul beneficiază de protecția împotriva insolvenței agenției de turism organizatoare indiferent de locul lor de reședință, de locul de plecare sau de locul în care se efectuează vânzarea pachetului și indiferent de statul membru în care este situată entitatea responsabilă pentru protecția în caz de insolvență.
8.4 Polița de asigurare acoperă pachetele de servicii și serviciile asociate. Conform legislației europene în vigoare, polița de asigurare nu acoperă serviciile de sine stătătoare.
8.5 Atunci când executarea pachetului este afectată de insolvența agenției de turism organizatoare sau când călătorii se află în imposibilitatea întoarcerii în țară din motivul nerespectării de către agenția de turism organizatoare a obligațiilor contractuale asumate cu aceștia și în contractul privind comercializarea pachetului de servicii de călătorie este inclus transportul de pasageri, garanția este disponibilă gratuit pentru a asigura repatrierile și, în cazul în care este necesar, plată cazării înainte de repatriere.
DOCUMENTELE CONTRACTULUI CE SE CONSTITUIE CA ANEXĂ LA ACESTA SUNT URMĂTOARELE:
- a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, biletul de avion;
- b) itinerariu de călătorie;
- c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia călatorului, în format tipărit sau pe suport electronic.DISPOZIȚII FINALE
10.1 Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
10.2 Comercializarea pachetelor de servicii de călătorie se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018.
10.3 Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
10.4 Informatiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare prezintă și ilustreaza stilul hotelului, caracteristicile generale ale camerelor, imaginile fiind orientative și au caracter informativ. Camera primita de turist poate sa nu corespundă în toate cazurile cu fotografia din cataloage, oferte speciale, site-uri, materiale publicitare.
10.5 Călatorul declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie în conformitate cu prevederile Ordonanţei Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii de călătorie, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, călatorul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, în conformitate cu oferta agenţiei de turism.
10.6 Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente. Introducerea acțiunilor în justiție, având ca obiect reducerea tarifului sau despăgubiri, este supusă unui termen de prescripție de 3 ani.
10.7 Precizari referitoare la ora de check in/ ora de check out
În general cazarea se face la ora 14.00, dar există hoteluri în care cazarea se poate face și mai târziu. În general eliberarea camerelor se face până la ora 12.00, dar există hoteluri în care eliberarea camerelor se poate face și mai devreme. Dacă doriti sa plecați mai tarziu și doriti să eliberati camera după ora standard pentru check-out, va rugăm să ne precizați pentru a putea anunța hotelul. Serviciul este contra cost. Respectarea acestor ore pentru check in și check out duce la o relație civilizată între călător și hotel.
10.8 Precizări referitoare la serviciile de masa
Serviciile de masă diferă de la locație la locație iar componenta lor nu poate fi imputata sub nicio forma Agentiei. Uneori, masa se poate pierde din cauza sosirii la hotel după momentul închiderii bucătăriei sau plecării înainte de deschiderea acesteia dimineaţa. În anumite situaţii, calatorului i se poate pregăti un pachet corespondent mesei pe care o va pierde. În general, masa este cu atât mai variată cu cât hotelul este mai mare. Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare de calitatea preparatelor culinare consumate pe parcursul excursiei/calatoriei acestea fiind un serviciu prestat de catre terti.
10.9 Precizari referitoare la hotelurile unde se face cazarea prevazuta in pachetul turistic
In cazul in care nu sunt disponibile locuri pentru cazare la hotelurile prevazute in cadrul pachetelor turistice ale agentiei Wild Romania, Agentia isi rezerva dreptul de a rezerva locuri de cazare la hoteluri similare, fara a trebui sa despagubeasca in vreun fel calatorul si fara a i se putea imputa acest lucru.
10.10 Precizări referitoare la Overbooking
Cazarea se face la hotelul pentru care calatorul primeşte confirmarea şi achită contravaloarea. Uneori hotelierii vând camere peste capacitatea de cazare a hotelului (overbooking). În aceste cazuri, dacă sejurul nu a început, Agenția va propune, pe cât posibil, alternative de aceeaşi calitate şi în aceeaşi marjă de preţ. Dacă sejurul a început, hotelul este responsabil pentru găsirea unei alternative de aceeaşi calitate sau superioară (standard hotelier). Agenția va interveni activ prin reprezentantul local sau prin asistență telefonică din țară pentru a oferi asistenţă turiştilor în vederea soluţionării acestor situaţii, dar nu este responsabilă pentru situaţiile de acest tip. Soluţia, conform cutumelor internaţionale, este redirecţionarea turiştilor la un hotel de cel puţin aceeaşi categorie și/sau cu servicii de cel puțin aceeași categorie sau standarde ca cel rezervat iniţial. Aceste proceduri sunt valabile și pentru situațiile în care hotelul este nou deschis sau renovat și nu își poate onora obligațiile de primire a turiștilor deoarece lucrările de construcție nu au fost finalizate și Agenția nu a fost anunțata în timp util de situația creată.
10.11 În cazul în care călătorul solicită despăgubiri, acestea sunt limitate la de trei ori valoarea prejudiciului.
10.12 Contractul va fi interpretat conform legilor din România și Uniunea Europeană.
- PROCEDURA DE SOLUȚIONARE ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR (“SAL”)
11.1. Soluționarea alternativă a litigiilor (”SAL”) reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se oferă posibilitatea de soluționare a litigiilor pe care le pot avea cu comercianții, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs sau serviciu. Astfel, reclamațiile împotriva comercianților sunt prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil.
11.2. Direcția de soluționare alternativă a litigiilor (Direcția SAL) din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (”ANPC”), are competența să soluționeze alternativ litigii naționale și transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări servicii încheiate cu un comerciant care desfășoară activități în România, în sectoarele de activitate în care ANPC este competentă.
11.3. Cererea de aplicare SAL, Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, și legislația aplicabilă poate fi consultată aici – http://www.anpc.gov.ro/ categorie/1271/sal
XII. ACORD PROCESAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL – INFORMARE A PERSOANELOR FIZICE
În baza principiului transparenței, persoanelor fizice li se aduc la cunoștință următoarele informații:
1.Identitatea și datele de contact ale operatorului sau ale reprezentantului acestuia:
- A) S.C. Adventure Unfiltered SRL, cu sediul social în Str. Gheorghe Ioachim nr. 5 , lotul 1, cam. 5, sector 5, Bucuresti, înregistrată în Registrul Comerţului sub nr. J40/4039/2019, CUI: 40850370, având cont bancar nr. RO11BTRLRONCRT0493786301 (cont lei) si cont bancar nr. RO58BTRLEURCRT0493786301 (cont euro) deschis la Banca Transilvania, pentru agentia de turism organizatoare cu activitatea exclusiv online, WILD ROMANIA, cu punct de lucru Str. Gheorghe Ioachim nr. 5 , lotul 1, cam. 5, sector 5, Bucuresti, titular a licentei de turism nr. 1842/07.05.2019 si a brevetului de turism 22295 din 30.10.2012, numar telefon de urgenta ………., reprezentată legal de către Radu Florin Silviu, in calitate de administrator, denumita mai departe AGENTIA
2.Datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor: Radu Florin Silviu, administrator, tel. ……..
3.Datele cu caracter personal vizate: nume, prenume, data nașterii, locul nașterii, CNP, domiciliul, serie nr. pașaport /serie nr. CI , adresa de email, nr. telefon, data emitere și data expirare CI/ pasaport. Prin acceptarea contractului Calatorul accepta sa puna la dispozitia Agentiei toate datele cerute de aceasta pentru a putea duce la bun sfarsit executarea pachetului turistic.
- In ce constă prelucrarea datelor cu caracter personal: colectarea, înregistrarea, stocarea, organizarea, modificarea, consultarea, utilizarea, transmiterea (transferul către partenerii care asigură executarea serviciilor turistice), restricționarea, ștergerea sau distrugerea (datele cu caracter personal sunt colectate numai după acceptarea unei oferte de servicii de călătorie).
- Scopurile în care sunt prelucrate datele cu caracter personal, temeiul juridic al prelucrării: pentru executarea contractului de servicii de călătorie pe care persoana fizică urmează să-l semneze; temei contractual
- Destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal si Partenerii care asigură executarea serviciilor turistice; ANAF.
- Obligația operatorului de a transfera, în vederea executării contractului cu persoanele fizice – turiștii, datele cu caracter personal ale acestora către touroperatorii parteneri, companiile aeriene, hoteluri și toti furnizorii de servicii de călătorie din țările din UE/SEE și tarile terte de destinatie (cele din afara UE), colaboratori ai WILD ROMANIA
8.Perioada pentru care vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă: 10 ani de la incheierea contractuilui de servicii de călătorie – obligatia legala de pastrare a facturilor
9.Existența dreptului de a solicita operatorului, în ceea ce privește datele cu caracter personal referitoare la persoana sa, accesul la acestea, rectificarea sau ștergerea acestora sau restricționarea prelucrării sau a dreptului de a se opune prelucrării, precum și a dreptului la portabilitatea datelor
10.Existența dreptului de a-și retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia
11.Existența dreptului de a depune o plângere în fața autorități de supraveghere
12.Faptul că furnizarea datelor cu caracter personal de către turiști reprezintă o obligație contractuală și consecințele nerespectării acestei obligații: imposibilitatea executării contractului de servicii de călătorie
ACORD – CONSIMȚĂMÂNT DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL
……………., identificat cu CNP………, Adresa: ……….., telefon ……. prin prezenta: Declar faptul că am fost informat/ă cu privire la datele cu caracter personal care urmează să fie prelucrate de către operatorii intermediari și operatorii finali, cuprinse în documentul ”INFORMAREA PERSOANEI FIZICE” și în cunoștință de cauză:
– declar că îmi exprim acordul, consimt la prelucrarea datelor mele cu caracter personal constând în: colectarea, înregistrarea, stocarea, organizarea, modificarea, consultarea, utilizarea, transmiterea (transferul către partenerii care asigură executarea serviciilor turistice), restricționarea, ștergerea sau distrugerea datelor personale
– declar că îmi exprim acordul, consimt în mod expres și la transmiterea datelor cu caracter personal către touroperatorii parteneri, companiile aeriene, hoteluri și toti furnizorii de servicii de călătorie din țările din UE/SEE și tarile terte de destinatie (cele din afara UE), colaboratori ai touroperatorul WILD ROMANIA (SC. ADVENTURE UNFILTERED SRL)
DATA ȘI SEMNĂTURA
Agenţia,
WILD ROMANIA (Adventure Unfiltered SRL)
Călătorul,
……………….
Semnatura………………………….
Data: …………